시티즈 스카이라인2 패치노트 for 1.0.19f1 hotfix

 

2월 들어서 이것저것 하다 보니 게임 자체를 할 시간이 없었어 스팀 자체를 켜지도 못했습니다..  

그랬는데 1월 31일 기준으로 패치노트 하나가 있었습니다. 오랜만에 시트지 스카이라인 2 패치노트 번역본입니다 가정 최신 버전이고요  현재까지 적용된 패치입니다. 2월 마지막 주입니다. 아마 Cities: Skylines II  2월 한 달 동안 보고 받은 내용들을 정리하는 2월 패치노트가 올라올 때가 되었습니다 . 너무 늦은 감이 있지만, 그래도 이걸 필요로 찾으시는 분들이 계실 거라 생각해 가지고 간단하게 정리해 봤습니다. 2월 패치노트가 올라오면 바로 올리겠습니다.

 

 

시티즈 스카이라인2 패치노트 for 1.0.19f1 hotfix / January 31 

 

Hi everyone!
Patch 1.0.19f1 is ready for you. As always, please note that simulation fixes are expected to take a little while to properly take effect , so the game will need to run for a while. Similarly, fixes to buildings may need the buildings to be rebuilt.


If you experience any new issues or still have trouble with something that's been fixed, we'd appreciate a bug report on the forum with the save and Player.log (found here: :\Users\%username%\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II) attached.
It helps us pinpoint the cause, and we greatly appreciate you taking the time to report issues you come across
안녕하세요, 여러분!

1.0.19f1 패치가 준비되었습니다. 항상 그렇듯이 시뮬레이션 수정 사항이 제대로 적용되려면 시간이 조금 걸릴 것으로 예상되므로 게임을 잠시 실행해야 합니다. 마찬가지로 건물을 수정하려면 건물을 재건해야 할 수도 있습니다.


새로운 문제가 발생하거나 수정된 사항에도 여전히 문제가 있는 경우, 다음 포럼에 포럼에 버그 리포트 포럼에 저장 파일과 플레이어 로그 (found here: :\Users\%username%\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II) 를 첨부하여 버그 리포트를 남겨주시면 감사하겠습니다.

원인을 정확히 파악하는 데 도움이 되며, 시간을 내서 문제를 보고해 주셔서 대단히 감사합니다.
 

Cities: Skylines II - Steam News Hub

Updates, events, and news from the developers of Cities: Skylines II.

store.steampowered.com

 

(바로 아래에 번역본 있음)

Gameplay 

  • Fixed crash to desktop when selecting "moving in" household
  • Fixed crash to desktop when modifying road with pedestrian path connected in specific way
  • Fixed crash to desktop after modifying roads with citizen group at specific stat
  • Fixed velocity map not loaded properly when starting the game Paused
  • Fixed ResourceAvailabilitySystem causing some wrong data when loading the game
  • Fix for some industrial material taxes may randomly start charging money in the opposite way than it is set.
  • Fixed warehouses not levelling up
  • Fixed a potential error during saving process related to XP
  • Fixed an issue where building Extra Incinerator Furnace upgrade to Incinerator Plant would cause the Incinerator Plant to produce less electricity.
  • Fixed coverage of the City Services buildings exclusive for the pedestrians is not affecting part of the one-way roads
  • Fixed Maintenance vehicles getting stuck.
  • Fixed train & ship vehicle Selected Info Panel not labeled with correct destination name
  • Fixed building relocation incorrectly changing refund amount for bulldozing
  • Fixed objects with stacked parts (cranes, pillars) missing collision in some cases
  • More fixes for forgotten dogs
  • Fixed some photo/cinematic camera properties missing localization
  • Fixed One of Everything achievement requiring medieval castle
  • Fixed Wide Variety achievement
  • Improved parking space searching
  • Adjust the teens & children spawn rates to balance the lack of teens in education
  • Adjust the enter probability to allow more teens to enter high school
  • Cargo station pathfinding update to reduce traffic jams when accessing the buildings.
  • Forced no word wrap on tutorial page label to fix layout breaking in some tutorials on 2560x1440 resolution
  • Increased A Little Bit of TLC achievement increment step from 1 to 1000, and fixed achievement progress buffer only updating an achievement if the progress hits exactly a multiple of the increment step
  • Added more user-friendly message when account linking functions fail due to a network error
  • Added new translations (missing text, text fixes, translations).
  • Added support for overriding "switch user" action hint for platforms that do not support switching users (ie. Steam, Epic) with added support for Steam overlay

 

- Statistics fixes & improvements:

  • Fixed bug in statistics panel whereby chart data was not updating properly when manipulating the time scale slider
  • Fixed bug where Water fees were shown incorrectly in Budget tab of Economy panel.
  • Fixed garbage and public transport fees not being recorded in statistics
  • Fixed age statistic not being displayed correctly.
  • Fixed District Selected Info Panel showing incorrect amount of residents
  • Fixed incorrect amounts being shown for taxation estimates in Economy Panel
  • Fixed bug whereby changing the timescale caused some data to display incorrectly
  • Fixed incorrect money amount in 1st sample
  • Fixed mismatched position of samples in chart
  • Fixed incorrect progress amount in under-construction section
  • Statistics panel menu items remember their expanded state based on selected stats upon re-opening the statistics panel.
  • Changed Income and (hidden) TaxableIncome statistic type from Point to Daily (shows the cumulative amount for the past day)
  • Hide Households in Selected Info Panel and Household sidebar until they move in.
  • Added an extra data point outside the visible range, and used it to interpolate the position of the first point in the chart, thus avoiding gaps and visual stutters (fixes half of the chart being used only)
  • Make datapoints clamp to chart area(avoid line extending outside chart)
  • Deleted Budget group since it is not needed, and moved Income and Expense groups directly in Finances category
  • Hid money statistic from panel when playing with Unlimited Money option
  • Reorganized statistics menu

 

게임 플레이 관련 (한글 번역)

  • "입주" 가구를 선택했을 때 바탕화면 충돌을 수정했습니다.
  • 보행자 경로가 특정 방식으로 연결된 도로를 수정할 때 바탕 화면으로 충돌하는 현상을 수정했습니다.
  • 특정 스탯의 시민 그룹으로 도로를 수정한 후 바탕 화면으로 충돌하는 현상을 수정했습니다.
  • 게임 일시 정지 시 속도 맵이 제대로 로드되지 않던 현상을 수정했습니다.
  • 게임 로딩 시 리소스 가용성 시스템에서 일부 잘못된 데이터가 표시되던 현상을 수정했습니다.
  • 일부 산업 자재 세금이 설정된 것과 반대되는 방식으로 무작위로 부과되던 현상을 수정했습니다.
  • 창고가 레벨업되지 않던 현상 수정
  • 경험치와 관련된 저장 과정 중 잠재적인 오류를 수정했습니다.
  • 소각로를 소각장으로 업그레이드하면 소각장의 전기 생산량이 줄어들던 문제를 수정했습니다.
  • 보행자 전용 도시 서비스 건물이 일부 일방통행 도로에 영향을 미치지 않던 현상을 수정했습니다.
  • 유지보수 차량이 멈추는 현상을 수정했습니다.
  • 기차 및 선박 차량 선택 정보 패널에 올바른 목적지 이름이 표시되지 않는 현상을 수정했습니다.
  • 건물 재배치 시 불도저의 환불 금액이 잘못 변경되던 현상 수정
  • 일부 경우 부품(크레인, 기둥)이 쌓여 있는 물체에서 충돌이 누락되던 현상을 수정했습니다.
  • 잊혀진 개에 대한 추가 수정
  • 일부 사진/시네마틱 카메라 속성의 현지화 누락을 수정했습니다.
  • 중세 성이 필요한 모든 것 중 하나 업적을 수정했습니다.
  • 와이드 버라이어티 업적 수정
  • 주차 공간 검색 개선
  • 청소년 및 어린이 생성 비율을 조정하여 교육에서 청소년 부족의 균형을 맞춥니다.
  • 더 많은 청소년이 고등학교에 입학할 수 있도록 입학 확률을 조정합니다.
  • 건물에 접근할 때 교통 체증을 줄이기 위해 화물역 경로 찾기를 업데이트했습니다.
  • 2560x1440 해상도의 일부 튜토리얼에서 레이아웃이 깨지는 현상을 수정하기 위해 튜토리얼 페이지 라벨에 단어 줄 바꿈을 적용하지 않았습니다.
  • 약간의 TLC 업적 증가 단계를 1에서 1000으로 늘리고, 업적 진행률이 증가 단계의 배수에 정확히 도달한 경우에만 업적을 업데이트하도록 업적 진행률 버퍼를 수정했습니다.
  • 네트워크 오류로 인해 계정 연결 기능이 실패할 때 보다 사용자 친화적인 메시지를 추가했습니다.
  • 새로운 번역(누락된 텍스트, 텍스트 수정, 번역)을 추가했습니다.
  • 사용자 전환을 지원하지 않는 플랫폼(예: Steam, 에픽)에 대한 '사용자 전환' 작업 힌트 재정의 지원과 Steam 오버레이 지원 추가

 

- 통계 수정 및 개선: 

  • 통계 패널에서 시간 척도 슬라이더를 조작할 때 차트 데이터가 제대로 업데이트되지 않던 버그를 수정했습니다.
  • 경제 패널의 예산 탭에서 수도 요금이 잘못 표시되던 버그를 수정했습니다.
  • 쓰레기 및 대중교통 요금이 통계에 기록되지 않던 문제 수정
  • 연령 통계가 올바르게 표시되지 않는 현상을 수정했습니다.
  • 지구 선택 정보 패널에 거주자 수가 잘못 표시되던 현상을 수정했습니다.
  • 경제 패널에서 과세 예상액에 잘못된 금액이 표시되는 현상을 수정했습니다.
  • 시간 척도를 변경하면 일부 데이터가 잘못 표시되던 버그 수정
  • 첫 번째 샘플에서 잘못된 금액 수정
  • 차트에서 샘플의 위치가 일치하지 않는 문제 수정
  • 건설 중 섹션에서 잘못된 진행 금액 수정
  • 통계 패널 메뉴 항목이 통계 패널을 다시 열 때 선택한 통계에 따라 확장된 상태를 기억합니다.
  • 소득 및 (숨겨진) 과세소득 통계 유형을 포인트에서 일 단위로 변경(지난 하루 동안의 누적 금액 표시)
  • 선택한 정보 패널과 가구 사이드바에서 가구가 이사할 때까지 가구를 숨깁니다.
  • 보이는 범위 밖에 추가 데이터 포인트를 추가하고 이를 사용하여 차트에서 첫 번째 포인트의 위치를 보간하여 간격과 시각적 끊김을 방지합니다(차트의 절반만 사용되는 문제 수정).
  • 데이터 포인트를 차트 영역에 고정(선이 차트 외부로 확장되는 것을 방지)
  • 예산 그룹은 필요하지 않으므로 삭제하고 수입 및 지출 그룹을 재정 카테고리에서 직접 이동했습니다.
  • 다음과 함께 플레이 할 때 패널에서 돈 통계를 숨겼습니다.
  • 통계 메뉴 개편

 

- Land value improvements
  • Land value will be affected by ground pollution. The ground pollution will first slowly reduce the land value increasing, and when the pollution gets worse it will start to decrease the land value.
  • Land value won't decrease to 0 even with heavily polluted land.
  • Land value will increase according to the industrial company's profitability value.


Performance
  • Added SchoolSeekerCooldown to avoid too many pathfinding queries when the city doesn't have enough schools
  • Improved shadow culling optimization
  • Faster and more stable simulation speed in very large cities
  • Minor optimization and leak fix for pathfinding
  • Optimization: Reordered some rendering-related systems to reduce waiting in the main thread
  • Optimization: Eliminated unnecessary main thread waiting in ModificationEndBarrier


Graphics
  • Added snow on impostors (trees)
  • Changed outline color and fill color of districts for better visibility.
  • Changed the color of Mailbox- and Bus Stop markers. Changed the bus stop, Busline and Routetool icon colors to correspond new marker colors. Adjusted the district area colors for better visibility in bright snow
  • Tweaked road/rail shadows to be less aggressive
  • Fixed bus shelter icon color and default bus line color to be consistent with other bus line icons
  • Fixed visibility distance calculation bug (Mostly affecting power cable shadows with certain camera angles)
  • Fixed the texture of the Nuclear Power Plant's concrete floor can extend beyond the building into a conical shape
  • Fixed terraforming, propping, and pedestrian access for multiple assets.
  • Fixed floating props on Technical University

- 토지 가치 향상

  • 토지 가치는 토지 오염의 영향을 받습니다. 땅이 오염되면 처음에는 땅값이 서서히 상승하다가 오염이 심해지면 땅값이 감소하기 시작합니다.
  • 심하게 오염된 땅이라도 토지 가치는 0으로 감소하지 않습니다.
  • 산업 기업의 수익성 가치에 따라 토지 가치는 증가합니다.

퍼포먼스
  • 도시에 학교가 충분하지 않을 때 경로 찾기 쿼리가 너무 많이 발생하지 않도록 SchoolSeekerCooldown을 추가했습니다.
  • 섀도 컬링 최적화 개선
  • 매우 큰 도시에서 더 빠르고 안정적인 시뮬레이션 속도 향상
  • 경로 찾기를 위한 사소한 최적화 및 누수 수정
  • 최적화: 메인 스레드에서 대기 시간을 줄이기 위해 일부 렌더링 관련 시스템을 재정렬했습니다.
  • 최적화: 불필요한 메인 스레드 대기(ModificationEndBarrier) 제거

그래픽스
  • 임포스터(나무)에 눈 추가
  • 더 나은 가시성을 위해 구역의 외곽선 색상과 채우기 색상을 변경했습니다.
  • 우편함 및 버스 정류장 마커의 색상을 변경했습니다. 버스 정류장, 버스 노선 및 경로 도구 아이콘 색상을 새로운 마커 색상에 맞게 변경했습니다. 밝은 눈 속에서도 잘 보이도록 지역 구역 색상을 조정했습니다.
  • 도로/철도 그림자를 덜 공격적으로 조정했습니다.
  • 버스 쉘터 아이콘 색상과 기본 버스 노선 색상이 다른 버스 노선 아이콘과 일치하도록 수정했습니다.
  • 가시 거리 계산 버그 수정 (주로 특정 카메라 각도에서 전원 케이블 그림자에 영향을 미침)
  • 원자력 발전소 콘크리트 바닥의 텍스처가 건물 너머로 원뿔 모양으로 확장되던 현상을 수정했습니다.
  • 여러 에셋의 테라포밍, 소품, 보행자 접근을 수정했습니다.
  • 공과대학의 플로팅 소품을 수정했습니다.

 

 


 제작사 측에서는  패치노트를 따로 올리지는 않아도 그래도 꾸준한게 CO word of the Week  라고해서 현 개발상황과 패치해야 될 것들에 대한 여러 가지 제보를 받고 있습니다. 이건 패치 내역이 아니니 만큼 패스하도록 하겠습니다.

 

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